donderdag 21 januari 2016

We zijn nu 7 dagen  en  820 km verder Nog steeds in Tanzania .

Weer is nu een afwisseling van zon, warmte en lange hevige stortregen.

De onverharde wegen veranderen door de regenval in modderstromen. Daardoor moeten we soms fiets omkeren en via omweg op de verharde wegen.


Wat je langs de weg ziet is haast onvoorstelbaar. De mens als transportmiddel .... en de fiets als transportmiddel ! Niet te geloven wat ze allemaal dragen en op hun fiets transporteren. Je kan op de facebookpagina van  Bike dreams  fotos zien zelfs zonder een account te hebben van face book. Internet is te traag om fotos te laden Op mijn blog .

Gisteren prachtige dag door zeer gevarieerd terrein. Nog steeds 3 dagen Tanzania en dan naar Rwanda. Vandaag rustdag aan Victoria Lake.

Wat  mij het meest blijft vervolgen is de armoede en de primitieve omstandigheden
in dewelke mensen nog leven, maar ik denk niet { voor wat wij zien) dat er honger wordt geleden. Maar alles is nog super primitief. Nog veel erger dan Z Amerika.

Hetzelfde dan Z Amerika is dat niets wordt onderhouden. Er is ooit een werkende nieuwe lavabo  geweest maar die is dan verstopt, de kraan vol kalk en wanneer je erin lukt te ontstoppen loopt het water door de buis onderaan er terug uit ...

Ik fiets veel samen met een charmante Australische deelnemer  van ongeveer hetzelfde niveau ,   Op sommige momenten ben ik toch blij niet alleen te moeten fietsen i.v.m  veiligheid.

Aan de andere kant zijn de enthousiaste verwelkomingen van kinderen en bevolking zeker   de meerderheid.

Fysiek en conditie zijn goed en ik denk gaandeweg aan het verbeteren. Ik had wat schrik achteraan alleen te moeten rijden maar die stress blijkt niet nodig te zijn geweest.





4 opmerkingen:

  1. Hoi Ghily, wat een avontuur ginder in Afrika, ik heb de foto's gekeken op de site, gewoonweg schitterend! En dat ze daar anders leven dan hier in deze opgejaagde "beschaafde" wereld is alom geweten. Ik kan me wel voorstellen dat het even wennen is aan deze "stressloze" omgeving. Nog veel ploeter- en fietsgenot en "have fun" , :-) Rudy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie foto`s op fb! Enne...next trip...Down Under!?! ;-)
    Genieten maar! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. chic, prachtige foto's, wat een beleving, nog veel reisplezier!, Walter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. chic, prachtige foto's, wat een beleving, nog veel reisplezier!, Walter

    BeantwoordenVerwijderen