donderdag 25 februari 2016

Ondertussen zijn we al terug in Kenia.

Maar nog even terug naar Oeganda.
Het rijden naar hoofdstad Kampala was opnieuw schitterenD langs de groene plantages en rode aardewegen .
Opvallend vriendelijke mensen en kinderen.

Het binnenrijden van Kampala stemt dan opnieuw tot nadenken: sloppenwijken langs  smalle kronkelende  aardewegen , vol putten en bulten en diepe groeven, heel vuil . Onder stof en onder een broeiende zon leven daar de mensen op elkaar. Hebt het maar voor.

Wij logeerden op mooie camping met de miraculeuse vaststelling dat alles functioneerde . Kraan open en er kwam zo waar water uit ! Waw !

Donderdag verkiezing van de president van Oeganda .
Langs onze fietsweg zagen we de lange rijen mensen staan wachten in volle natuur. Onder een boom enkele tafels en dat was het verkiezingsbureau . Bijzonder om dat mee te maken. Uiteindelijk is  opnieuw de president die al jarenlang aan de macht is opnieuw verkozen.

Nu dus terug in Kenia.

Voorbije dagen waren nog pittige ritten met gisteren een echt technische mountainbikeroute doorheen alweer grillig en mooi llandschap. Ik vond het schitterend maar niet iedereen was het daarmee eens! ( wegens te zwaar en te technisch). Mijn nieuwe MB doet het schitterend , ik ben bijna helemaal hersteld van mijn val ,de knie houdt stand  en ik heb nog een beetje fysieke reserve over gehouden ... dus het was echt genieten. Als kers op de taart had ik de eer enkele km voor aankomst naast een rustig op wandel zijnde giraffe te fietsen.

Vandaag zeer mooie ka mpeerplaats langs lake Navaja .  Als je uit de tent komt  heb je zicht op een rustig meer .

Nog 2 fietsdagen . Zondag aankomst in Nairobi En dan probeer ik opnieuw heet van de naald wat indrukken over deze reis samen te vatten.

2 opmerkingen:

  1. Hey Ghily, hou de mooie herinneringen zo lang mogelijk vast! Het lijkt alweer een supermooie geslaagde trip! Leuk ook om via je blog en fb te kunnen volgen! We spreken snel af he! Mr zoek dan je dikke jas mr terug! ;-) Geniet tot de laatste moment en tot gauw! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Ghily, het einde is - jammer genoeg - in zicht. Een avontuur om nooit meer te vergeten en een alweer een prestatie o m "U" tegen te zeggen, grtjs Rudy ;-)

    BeantwoordenVerwijderen